Ουγγαρία: Η κοινωνία του θεάματος τόσο χυδαία όσο δεν την έχετε ξαναδεί (ΦΩΤΟ)

2ad163b1-7da3-453a-8f2e-f93453bdf8f5
Διαβάστε επίσης

Γράφει ο Κωνσταντίνος Μπαλτάς

Έχει προκληθεί σάλος στην Ουγγαρία από την πρώτη στιγμή που δημοσιεύθηκαν οι φωτογραφίες του Ούγγρου φωτογράφου μόδας, Norbert Baksa, οι οποίες απεικονίζουν το μοντέλο Monika Jablonczky να σέρνεται από την αστυνομία στο φράχτη, λαμβάνοντας αυτοπορτρέτα με ένα τηλέφωνο με το λογότυπο της Chanel, φορώντας λουλουδένια φορέματα, μπότες και τακούνια με σαφείς αναφορές στη μεταχείριση που υπόκεινται οι πρόσφυγες εκεί.

Χιλιάδες άνθρωποι στο Twitter κατακεραύνωσαν τον φωτογράφο, κατηγορώντας τον ότι χρησιμοποιεί μια επώδυνη και απελπιστική κατάσταση που αντιμετωπίζουν χιλιάδες άνθρωποι στα σύνορα με τις ευρωπαϊκές χώρες, ιδίως της Ουγγαρίας. O Norbert Baksa έπειτα από τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν για την φωτογράφηση, επιχείρησε να υπερασπιστεί το έργο του μέσα από τα social media. «Συνήθως αρνούμαι να ασχοληθώ με πολιτικά ζητήματα αλλά η δεδομένη κατάσταση επιδρά στην καθημερινότητα σχεδόν ολόκληρης της Ουγγαρίας», σημείωσε

Ο ίδιος πρόσθεσε: «Όσον αφορά τις αντιδράσεις ήλπιζα ότι οι άνθρωποι θα συνειδητοποιήσουν ότι η κατάσταση είναι περίπλοκη και θα καταλάβουν ότι οι πληροφορίες που λαμβάνουν καθημερινά είναι μεροληπτικές». «Δεν μπορώ να καταλάβω πως οι άνθρωποι μπορούν να λάβουν σαφή θέση (υπέρ ή κατά) ενώ έχουμε πλημμυρίσει με αντιφατικές πληροφορίες μέσω των ΜΜΕ, έτσι ώστε κανείς να μην έχει εκτεταμένη γνώση για την κατάσταση στο σύνολό της. Αυτό ακριβώς είναι αυτό που θέλουμε να απεικονίσουμε: βλέπεις μια γυναίκα που υποφέρει, η οποία είναι όμορφη και παρά την κατάστασή της, έχει μερικά κομμάτια υψηλής ποιότητας όπως ρούχα και ένα smartphone»

Η κοινωνία του θεάματος μπορεί να γίνει όλο και πιο χυδαία. Δεν έχει πάτο το βαρέλι. Η δικαιολογία που έγινε καραμέλα τα τελευταία 20-30 χρόνια, ότι πρέπει οι σκληρές αλήθειες να λέγονται μέσα από τις διάφορες μορφές τέχνης, δεν αρκεί πια για να καλύψει τις πρακτικές μεταχείρισης και των πιο ευαίσθητων θεμάτων προκειμένου, μία διαφήμιση ή πορτφόλιο να αγγίξουν μεγάλο μέρος του κοινού. Αν ο καλλιτέχνης ήθελε να ασχοληθεί με το δράμα των προσφύγων θα μπορούσε να το κάνει αυτό, χωρίς να διαφημίζει τσάντες και μπότες. Και για την τέχνη ωστόσο, απαιτείται χορηγός…

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα