Πόσα χρήματα χάνει η Ευρώπη από την απομίμηση παιχνιδιών

580a9a129bfe04eec0316528b5133441_XL
Διαβάστε επίσης

Περίπου 1,4 δισ. ευρώ χάνονται, κάθε χρόνο, για τους κατασκευαστές παιχνιδιών στην ΕΕ, λόγω της παρουσίας προϊόντων παραποίησης/απομίμησης στην αγορά.

Η νέα έκθεση από το Γραφείο Εναρμόνισης στο Πλαίσιο της Εσωτερικής Αγοράς (ΓΕΕΑ-ΟΗΙΜ), που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, αποκαλύπτει ότι το 12,3% των πωλήσεων στον τομέα αυτό χάνεται, λόγω της παραποίησης/απομίμησης.

Αυτές οι χαμένες πωλήσεις μεταφράζονται σε 6.150 χαμένες θέσεις εργασίας, με επακόλουθο οι νόμιμες επιχειρήσεις να απασχολούν λιγότερους ανθρώπους απ” ό,τι μπορούσε να είχε επιτευχθεί, λόγω της αντιγραφής.

Ο τομέας της βιομηχανίας που κατασκευάζει αυτά τα παιχνίδια σε μεγάλο βαθμό αποτελείται από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) στην ΕΕ, που απασχολούν, κατά μέσο όρο, περίπου 10 εργαζόμενους ανά επιχείρηση. Από την έκθεση προκύπτει, επίσης ότι, αν ληφθούν υπόψη οι άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις της παραποίησης/απομίμησης, χάνονται 370 εκατομμύρια ευρώ από τα κρατικά έσοδα σε όλη την ΕΕ, που αφορούν το ΦΠΑ, το φόρο εισοδήματος, ασφαλιστικές εισφορές, αλλά και το φόρο επί των κερδών μιας εταιρείας.

Η έκθεση αναφέρεται στην παραγωγή προϊόντων, όπως είναι οι κούκλες, τα λούτρινα ζωάκια, τα επιτραπέζια παιχνίδια, τα μουσικά παιχνίδια και όργανα, τα είδη μοντελισμού, όπως είναι τα τρένα και τα παζλ. Δεν περιλαμβάνει, όμως, τις κονσόλες των βίντεο-παιχνιδιών ή το λογισμικό για βιντεοπαιχνίδια ή τα ποδήλατα.

Ο πρόεδρος του ΟΗΙΜ, Aντόνιο Καμπίνος, ανέφερε σε δήλωσή του: «Ολοκληρώνουμε μια εικόνα των οικονομικών επιπτώσεων της αντιγραφής σε έναν μεγάλο αριθμό από οικονομικούς τομείς σε ολόκληρη την ΕΕ.

Η συγκεκριμένη έκθεση μας δείχνει το βαθμό στον οποίο ο τομέας των παιχνιδιών επηρεάζεται από την παρουσία της απομίμησης και της παραποίησης αγαθών στην αγορά. Ο στόχος μας είναι, μέσω αυτής της έκθεσης, να βοηθηθούν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής στην εργασία τους με την παροχή δεδομένων και μελετών που βασίζονται σε τεκμηριωμένα στοιχεία, όπως, επίσης, να βοηθηθούν οι καταναλωτές, ώστε να επιλέγουν προϊόντα πιο συνειδητά, μετά από καλύτερη πληροφόρηση».

Αναλυτικά, τα στοιχεία αποτυπώνουν την εξής εικόνα:

Γερμανία: Είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός παιχνιδιών στην Ε.Ε. Τα εμπορεύματά της αντιστοιχούσαν στο 40% (2,7 δις ευρώ) της συνολικής παραγωγής της Ε.Ε το 2012. Η παρουσία των παραποιημένων παιχνιδιών και βίντεο-παιχνιδιών κοστίζει στο γερμανικό κατασκευαστικό τομέα 327 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, που αντιστοιχεί σε 10,9% της αξίας της παραγωγής. Η χώρα βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. για τις πωλήσεις και τις θέσεις εργασίας που χάνονται.

Ηνωμένο Βασίλειο: 11,6% των απευθείας πωλήσεων του κλάδου χάνονται, ετησίως (174.2 εκατ. λίρες). Είναι η δεύτερη χώρα που πλήττεται περισσότερο στην ΕΕ, λόγω της παραποίησης/απομίμησης στον τομέα αυτό (μετά από τη Γερμανία).

Ισπανία: Χάνεται το 16,6% των απευθείας πωλήσεων του κλάδου, ετησίως, (167 εκατομμύρια ευρώ).

Ιταλία: Χάνεται το 15,6% των απευθείας πωλήσεων του κλάδου, ετησίως, (201 εκατομμύρια ευρώ).

Γαλλία: Χάνεται το 11,6% των απευθείας πωλήσεων του κλάδου, ετησίως, (168 εκατομμύρια ευρώ).

Αυτή είναι η τέταρτη από μια σειρά μελετών που εκπονήθηκαν από το ΓΕΕΑ για τις οικονομικές επιπτώσεις της απομίμησης σε βιομηχανικούς τομείς της ΕΕ. Έχουν ήδη κυκλοφορήσει μελέτες σχετικά με τα εμπορεύματα στον τομέα του αθλητισμού, για τις οικονομικές επιπτώσεις της παραποίησης/απομίμησης στα ρούχα, τα παπούτσια και τα αξεσουάρ και για τις οικονομικές επιπτώσεις της παραποίησης/απομίμησης στον τομέα των καλλυντικών και της προσωπικής φροντίδας.

Κάθε έκθεση εστιάζει σε έναν τομέα που είναι γνωστό ότι είναι ευάλωτος στην αντιγραφή και την παραποίηση. Μελλοντικές εκθέσεις θα μελετήσουν συμπληρωματικούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων των ρολογιών και των κοσμημάτων, των αποσκευών και τσαντών, των φαρμάκων, των ηλεκτρονικών υπολογιστών, των εξαρτημάτων αυτοκινήτων, του καπνού και του αλκοόλ και άλλους τομείς που πιστεύεται ότι είναι ευάλωτοι σε παραβιάσεις δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Παλαιότερα άρθρα: