Σκοπιανό Παραλήρημα: Ανιστόρητο το BBC που αποκαλεί τον τάφο της Αμφίπολης ‘ελληνικό’

FYROM minister
Διαβάστε επίσης

Γράφει ο Δημήτρης Κατσαρός

Οι προκλήσεις  από πλευράς Σκοπιανών αγγίζουν πλέον τα όρια της υστερίας. Η φιλοκυβερνητική εφημερίδα Dnevnik της FYROM έχει ως πρωτοσέλιδο τίτλο «Ερασιτεχνισμός και Άγνοια σε Αμερικάνικα και Βρετανικά ΜΜΕ. Πώς έγινε ελληνικός ο τάφος στην Αμφίπολη από την εποχή της Μακεδονίας;».

Το κεντρικό άρθρο της εφημερίδας κατακρίνει ευθέως κάποια από τα εγκυρότερα διεθνή ΜΜΕ, όπως το BBC, την Washington Post και τους International Business Times, για άγνοια και ερασιτεχνισμό. Ξεπερνώντας τα όρια του παραλογισμού, το δημοσίευμα χρησιμοποιεί ακόμη και μέρος της δήλωσης Σαμαρά για να επιβεβαιώσει ότι ως και ο Έλληνας πρωθυπουργός αποδέχεται τη μακεδονική προέλευση του αρχαίου ταφικού μνημείου. Μέρους το άρθρου όπως αναδημοσιεύεται από το protothema.gr αναφέρει: «Υπήρξαν και συνεχίζουν να υπάρχουν κάθε είδους θέσεις και απόψεις. Ωστόσο, κανένας επιστήμονας (ακόμη και στην Ελλάδα) δεν αμφισβήτησε τον όρο “μακεδονικός τάφος”, δηλαδή το γεγονός πως εκεί έχει ενταφιαστεί κάποια μεγάλη προσωπικότητα από τη μακεδονική δυναστεία. Αυτό υπογραμμίστηκε με σαφήνεια παντού. Ακόμη και ο Έλληνας Πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος επισκέφθηκε αυτή την τοποθεσία, δήλωσε ότι η μακεδονική γη δεν παύει να μας εκπλήσσει». Με αυτό το φτηνό μοντάζ παρακάμπτουν την επόμενη αποστροφή του λόγου του που είναι ότι το εν λόγω μνημείο αποτελεί επιβεβαίωση της ελληνικότητας της Μακεδονίας.

Ο συντάκτης του άρθρου επιδίδεται σε ένα ακραίο παιχνίδι με τις λέξεις και τους ιστορικούς όρους λέγοντας πως δεν μπορεί να εξηγήσει πώς τα διεθνή media χρησιμοποιούν τον όρο ‘ελληνικός’ για έναν τάφο της Μακεδονικής περιόδου, «χωρίς να αναφέρουν πότε η Ελλάδα πάτησε επίσημα το πόδι της στην Μακεδονία και σε οποιαδήποτε περιοχή βορείως του Ολύμπου κατά τη διάρκεια ολόκληρης αυτής της περιόδου, δηλαδή από την εποχή της αρχαίας Μακεδονίας μέχρι και το 1912». Καταλήγει λοιπόν να τους χαρακτηρίζει παντελώς ανιστόρητους και ερασιτέχνες.

Η μέθοδος αυτής της προπαγάνδας δεν είναι καθόλου καινούργια. Η κυβέρνηση του Γκρουέφσκι ασκεί μεγάλο έλεγχο στα εγχώρια ΜΜΕ, ενώ η συγκεκριμένη εφημερίδα παρουσιάζεται ούτως ή άλλως ως φιλοκυβερνητική. Η δομή του λόγου του άρθρου μας θυμίζει πολύ αντίστοιχες δηλώσεις νεοναζί (δυστυχώς και στη χώρα μας) σε σχόλιά τους για ιστορικά θέματα που τους ‘πονάνε’. Υπάρχει ωστόσο μια λεπτομέρεια (και ως γνωστόν ο διάβολος εκεί βρίσκεται), την οποία δεν βλέπουμε να εντοπίζουν τα ελληνικά ΜΜΕ στην κάλυψη του θέματος. Το παιχνίδι των λέξεων στο οποίο επιδίδεται ο σκοπιανός  δημοσιογράφος στηρίζεται σε ένα status quo: Ότι το όνομα Μακεδονία, επισήμως σε όλα τα διεθνή φόρα, αντιστοιχεί όντως στο κράτος που μόνο εμείς πια μείναμε να ονομάζουμε FYROM…

Παλαιότερα άρθρα: