Πόσα κενά κρύβει ο ρατσιστής πίσω από τα μπράτσα;

image_11
Διαβάστε επίσης

Γράφει ο Δρ. Ιωάννης Ν. Χαραλαμπόπουλος, Γεωπόνος-Βιοκλιματολόγος.

Ο ρατσιστής φοβάται. Φοβάται τον εαυτό του και φοβάται τι θα του συμβεί. Η χαμηλή του αναλυτική ικανότητα, τον κάνει να βλέπει άσπρο και μαύρο, τον κάνει να βλέπει ως μόνη λύση έναντι του διαφορετικού τον αφανισμό του.

Δεν επιτίθεται στο μετανάστη γιατί είναι αλλόφυλος, αλλά γιατί είναι φουκαράς και πεινάει. Φοβάται ο ρατσιστής τη φουκαροσύνη, φοβάται μην έρθει η ώρα να γίνει και αυτός φουκαράς. Νομίζει ότι αν αφανίσει τον φτωχό αφανίζει και την φτώχεια.

Γιαυτό, αυτοί – εγγόνια και παιδιά μεταναστών έγιναν ξαφνικά εχθροί του μετανάστη. Φοβούνται ότι κάποια ώρα θα ξαναπάρουν ένα καράβι για κάπου αλλού. Αφανίζοντας τον μετανάστη αφανίζεις και την προσφυγιά νομίζουν. (Δεν είναι τυχαίο ότι σε ρατσιστικά μορφώματα εντάσσονται συχνά δεύτερης γενιάς μετανάστες).

Επιτίθεται στον ομοφυλόφιλο γιατί δεν νοιώθει ασφαλής με τον εαυτό του , δεν νοιώθει καλά με το φύλο του. Έχει ανάγκη να δείξει μπράτσα και αντρειοσύνη. Δεν νοιώθει επαρκή την αντροσύνη του. Θέλει κουμπούρια και όλα τα σύμβολα του σκληρού άντρα. Πρέπει να φωνάξει πόσο άντρας είναι με τα κολλητά μπλουζάκια και με την επίθεση στον ομοφυλόφιλο. Γιατί φοβάται μη του μοιάσει. Αφανίζοντας τον ομοφυλόφιλο, αφανίζεις και την ομοφυλοφιλία θαρρεί.

Μετά μισεί τον ανάπηρο, τον όποιο έχει προβλήματα κινητικά. Ο Καιάδας ήταν γι΄αυτόν ένα πρότυπο. Αφανίζοντας τον ανάπηρο νομίζει ότι αφανίζει την αναπηρία.

Γιαυτό αν θέλουμε να τελειώνουμε με το ρατσισμό πρέπει να δώσουμε παιδεία, να σπάσουμε τον φόβο για το άγνωστο. Να κατανοήσει ο καθένας μας τι είναι, ποιος είναι και κυρίως να κατανοήσει το περιβάλλον του και τον ρόλο του μέσα σε αυτό.

Αυτό το τέρας που λέγεται ρατσισμός το ταΐζεις όσο το κρύβεις και παίζεις το παιχνίδι που του αρέσει, το παιχνίδι της βίας. Οι βρικόλακες δυο πράγματα φοβούνται, το φώς και τον καθρέφτη. Φως είναι η παιδεία και καθρέφτης είναι η αυτοκριτική.

Παλαιότερα άρθρα:

0 απαντήσεις στο “Πόσα κενά κρύβει ο ρατσιστής πίσω από τα μπράτσα;”

  1. Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε… λόγια του αέρα χωρίς τεκμηρίωση και δυστυχώς χωρίς αποδείξεις. και λέω δυστυχώς διότι δεν μου δίνεις την χαρά να αντικρούσω τους τραγελαφικoύς σου ισχυρισμούς. στοχεύεις κάπου αλλά δεν μιλάς ξεκάθαρα, αναφέρεις καταστάσεις αλλά δεν μιλάς με γεγονότα, δίνεις να εννοηθεί κάτι αλλά δεν εμβαθύνεις στην ουσία, παίζεις με τις λέξεις αλλά χρησιμοποιείς ατυχείς προσδιορισμούς και το σημαντικότερο μιλάς για παιδεία και ευτελήζεις ένα κοινωνικό στρώμα χωρίς να σκέπτεσαι πως, αν αυτά που λες είναι αλήθεια τότε αυτοί οι άνθρωποι (οι ρατσιστές), χρειάζονται την βοήθεια μας. εν τέλη είσαι ένας ακόμα άσχετος που στόχο έχει να διχάσει την κοινωνία παρά να βοηθήσει. Ευχαριστώ.

  2. Ῥατσισμὸς εἶναι, ἐὰν ἀναφερθοῦμε, ἐπὶ τέλους κυριολεκτικῶς, στὴν ἐτυμολογία τῆς λέξεως, ἡ μὲ κάθε μέσον ἐπίθεσις κατὰ μίας ῥάτσας, φυλῆς, ὁμάδος.
    Ἐτούτην τὴν ὥρα ὁ μεγαλύτερος ῥατσισμός, σὲ παγκόσμιον ἐπίπεδον, ποὺ ἐφαρμόζεται, εἶναι κατὰ τῶν Ἑλλήνων καὶ τῆς κοινῆς λογικῆς.

    Πρὶν βιαστεῖτε νὰ ἀγανακτήσετε ἤ νὰ διαμαρτυρηθεῖτε, σᾶς διαβεβαιῶ πὼς ὅσα ἀναφέρονται παρακάτω εἶναι πέρα γιὰ πέρα ἀληθινά.
    Παράδειγμα ἁπλὸ καὶ πρόσφατον.

    Φίλος, ποὺ ἐδῶ καὶ σχεδὸν τέσσερις δεκαετίες, εἶναι παντρεμένος μὲ ἀλλοδαπή, ὅταν χρειάστηκε νὰ ζητηθῇ νοσοκομειακὴ μέριμνα, οἱ ἰατροὶ ἀρχικῶς δὲν ἐζήτησαν χρήματα, διότι, ὀρθῶς, διέγνωσαν τὴν ἀλλοδαπή της καταγωγή. Ὅταν ὅμως τὴν εἶδαν νὰ συνομιλῇ μετὰ τοῦ συζύγου της καὶ ὅταν διεπίστωσαν πὼς ἡ γυναίκα ζεῖ στὴν Ἑλλάδα καὶ εἶναι πλέον …Ἑλληνίδα, ἀπῂτησαν πληρωμή!
    Τὸ δωρεάν, ὅπως εἶπαν, ἀφορᾷ μόνον σὲ μὴν ἔχοντες σχέσεις μὲ τὴν Ἑλληνικὴ πολιτεία καὶ σὲ ὅσους εἶναι ἀλλοδαποί.
    Δῆλα δή, ἐμεῖς ποὺ πληρώνουμε τόσες δεκαετίες τοὺς μισθούς τους, τὶς συντάξεις τους, τὶς σπατᾶλες τους, εἴμαστε ἡ ῥάτσα ποὺ καταδικάστηκε σὲ θάνατο ἤ σὲ ἐξαφάνισιν, πρὸ κειμένου νὰ ἐπιβιώσουν εἰς βάρος μας ὅλοι οἱ «ἀναξιοπαθοῦντες» τοῦ πλανήτου.

  3. …και για αυτό έχουν επιστρατεύσει στρατιές πουλημένων: δημοσιογράφων, πολιτικών και πνευματικών ανθρώπων οι οποίοι με -και καλά-περισπούδαστες αναλύσεις προσπαθούν να μας πείσουν πως είναι δίκαιο ένας ολόκληρος λαός να είναι υπό διωγμό πως είναι δίκαιο συνοικίες ολόκληρες να κλειδαμπαρώνονται από τις πέντε το απόγευμα, λόγω αλλοδαπών κλεφτών και φονιάδων να μας πείσουν πως είναι δίκαιο ηλικιωμένοι να σφαγιάζονται από αλλοδαπούς βρωμιάρηδες για λίγα ευρώ, πως η Μακεδονία δεν είναι Ελληνική κλπ κλπ… να μας πείσουν για όλα αυτά…όμως το πιο βαθύ σκοτάδι είναι τη στιγμή που αρχίζει να ξημερώνει…

  4. Μην κράζετε τον συγγραφέα, όχι τόσο για την ορθότητα αυτών που γράφει, αλλά διότι α) το μέσο το οποίο επισκεφθήκατε είναι ένα website και β) φαντάζομαι ότι αυτό είναι προσωπική του άποψη, όπως και εμείς, έτσι και αυτός έχει άποψη για τα θέματα που αφορούν τη ζωή του… σεβασμός στις απόψεις, στο διάλογο και την διαφορετικότητα

  5. Μερικες ερωτησεις/ενστασεις και μια υποδειξη για να μπορω να κατανοησω καλυτερα αυτα που γραφεις.
    Η υποδειξη ειναι οτι πρεπει να βελτιωσεις την δομη του γραπτου σου λογου, και φαντασου αυτο στο λεει καποιος που δεν εχει και τις καλυτερες των σχεσεων με γραμματικη κ συντακτικο! Αλλα ειλικρινα, κουραστικα να το διαβασω!…εχεις γραψει 300 λεξεις σε 4 μονο προτασεις, οι οποιες σε πολλα σημεια χανουν την νοηματικη τους συνοχη.
    Τελειωνω εδω με την υποδειξη η οποια ειναι καθαρα φιλικη και προαιρετικη.
    Οσο για τις ερωτησεις/ενστασεις μου, συνοψιζονται στις εξης: Πως ακριβως γνωριζουμε και εμεις αλλα και εσυ οτι μπηκαμε “στα χωραφια της ψυχαναλυσης”? Εχεις καποια επαγγελματικη ιδιοτητα που μπορει να υποστηριξει την δικη σου αναλυση της ψυχαναλυσης ή απλα παραθετεις την αποψη σου με βαση κατι που ετυχε να διαβασεις?
    Τα ρωταω αυτα γιατι κ εσυ με την σειρα σου μπηκες στα χωραφια του υποσυνειδητου και του συνειδητου. Και ενω πολυ σωστα αναφερεσαι στο υποσυνειδητο κ στην δυναμη του να υπαγορευει τις παρορμησεις μας, εντουτοις, αποτυγχανεις να εμβαθυνεις στο γιατι οι ρατσιστικες πραξεις βιας ειναι ενσυνειδητες πραξεις που λαμβανουν χωρα μονο οταν ο θυτης νιωθει σιγουρια οτι ειτε θα αποφυγει την τιμωρια ειτε οτι εχει την στηριξη ομοοιδεατων του για να προχωρησει σε αυτες? και οτι σχεδον παντα ειναι ομαδικες πραξεις κ οχι ατομικες?
    Στα υπολοιπα πανω-κατω δεν διαφωνω αν και συνεχιζεις να γενικολογεις με θεωριες, οπως ομως εγραψες πιο πανω, ειναι ενα πεδιο στο οποιο οι συζητησεις ειναι ατελειωτες.
    Κλεινοντας, δεν θα ηθελα να σου φανει περιεργο που δεν ασχολουμαι με το αρχικο αρθρο αλλα σχολιαζω την απαντηση σου. Βρισκω πως μερικες φορες, αυτες, εχουν μεγαλυτερο ενδιαφερον…

  6. Όλο αυτό εσύ το σκέφτηκες και το έγραψες ρε ξερόλα??? Πρέπει να σου πήρε πολύ καιρό η μελέτη του θέματος,σωστά? Χαχαχα…πόσο γελοίος και στημένος είσαι? Το γεγονός ότι πιάνεις και αναλύεις τόσο ”επιφανειακά” ένα τόσο ευαίσθητο θέμα δείχνει και που ανήκεις και πόσο άσχετος.Κατηγορείς την Χ.Α για την ”ευκολία” με την οποία ”εκτονώνονται” δήθεν πάνω στους λαθρόμετανάστες(λαθραίοι είναι,μη σου διαφεύγει),

    αλλά την ίδια στιγμή με την ίδια ”ευκολία” γράφεις ένα κείμενο με ανυπόστατο,αναπόδεικτο χαρακτήρα και ”στιγματίζεις”(προσπαθείς αλλά όπως και πολλοί πριν από σένα αποτυχάνεις οικτρά) ένα κόμμα,έναν χώρο και τουλάχιστον ένα εκατομύριο ψηφοφόρους που το προτιμούν και το στηρίζουν,δυστυχώς για σένα!!!
    Νομίζεις πως με το ”πασάλειμα” που έκανες προσφέρεις κάτι καινούργιο σε κάποιον που θα μπεί στο κόπο(γιατί τέτοιος είναι τελικά όταν προσπαθεί να κατανοήσει λασπολόγους,φτηνούς συκοφάντες) να διαβάσει το ”εμπεριστατωμένο”(χαχαχα) κείμενο σου?
    Πρέπει να προσπάθησες πολύ,να ”ερεύνησες”(πάλι γελάμε εδώ) μέρες και νύχτες ολόκληρες για να κατέληξες να γράψεις τις παπαριές αυτές για μπράτσα κλπ.Και επιπλέον πολύ μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σου έχεις και για μόρφωση που πιθανόν να έχεις…ΞΕΡΕΙΣ ΜΟΝΑΧΑ ΟΜΩΣ,ΑΥΤΗ ΣΟΥ Η…ΜΟΡΦΩΣΗ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΜΑ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΕ ΟΣΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΘΛΙΟ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΣ…
    Υ.Γ.ΠΑΝΤΩΣ ΓΙΑ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ,ΤΗΣ ΝΔ Ή ΤΗΣ ΔΗΜΑΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΕΙΣΑΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ…Η ”ΗΜΙΜΑΘΕΙΑ” ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ”ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ” ΣΟΥ ΓΙΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ…ΑΝΘΕΛΛΗΝΑ.

  7. Αγαπητέ Συγγραφέα-Δόκτωρα,
    Δεν έχω πρόβλημα να εκφέρει άποψη κανείς, ακόμη και αν μιλάει χωρίς επιχειρήματα. ΑΛΛΑ είσαι πέρα για πέρα αμαθής! Οι γνώσεις ιστορίας σου μετα βίας έχουν μείνει σε βιβλία προσχολικής παιδείας και δημοτικού.΄Υπάρχουν κείμενα..ξέρεις απο αυτά εκείνων των χαζών των “αρχαίων Ελλήνων” των εθνικιστών… γραμμένα σε αρχαία ελληνικά-ξέρεις εκείνη την γραφή με τα παράξενα στραβά γραμματάκια- που αποδυκνείουν οτι στον Καιάδα ρίχνονταν από τους Λακεδαιμόνιους καταδικασμένοι σε θάνατο επίορκοι προδότες, εγκληματίες και αιχμάλωτοι πολέμου.
    Try Google και θα βρεις ακόμη και εκεί πολλές φωτό των κειμένων, γιατί για να σε παραπέμψω σε βιβλιοπωλείο να ζητήσεις συγγράματα..δεν νομίζω οτι πρόκειται να το κάνεις.

    Φυσικά τα περι..μπράτσων και μυϊκών αναζητήσεων σου σε εθνικιστές περνάνε αδιάφορα νομίζω απ’όλους..
    Η αγάπη για την ιστορία σου και την πατρίδα σου, δεν σε κάνει εθνικιστή ανόητε! Σε κάνει πατριώτη. ΤΟΛΜΑ να μιλήσεις σε Γερμανό για την ιστορία του, να τον κατηγορήσεις! Τόλμησε να πεις σε Ισπανό κακό λόγο για τους προγόνους του, Μίλησε σε Βρετανό για την ιστορία του άσχημα να δεις πως θα σε πάρει στο κυνήγι; Αλλά εγώ που σου τα λέω αυτά τώρα, πιθανόν να έχω ήδη χαρακτηριστεί φασίστας,ακροδεξιός,κατάπτυστος κ.α.

    Ευχαριστώ για την Ευκαιρία δημοσίευσης.

    ΥΓ. Ασχολήσου με το κλάδο σου καθαρά και μη παρεκκλίνεις σε άλλα..λημέρια που απαιτούν χρόνια για διάβασμα, ταπεινότητα και σίγουρα όχι το κυνήγι δημοσιότητας όπως κάνεις εσύ με αυτό το “πιπεράτο” ανακριβές κείμενο.

  8. Λοιπόν πριν μπω στο “ψητό” θα ήθελα πρώτα να σου απαντήσω όσον αφορά τις ενστάσεις σου για τον τρόπο έκφρασης μου . Ενώ δεν έχεις την καλύτερη των σχέσεων με τον γραπτό λόγο με συμβουλεύεις να βελτιώσω τον τρόπο έκφρασης μου .Ωστόσο όπως ανέφερες και πιο κάτω δεν ξέρεις το επίπεδο εξειδίκευσης μου με το αντικείμενο (που προς απάντηση στην ερώτηση σου είναι σχετικά καλό κρίνοντας από τον βαθμό του πτυχίου).
    Πιθανώς να μπερδεύτηκες με τις μακροπεριόδους του λόγου και όντως αυτό το δικαιολογώ γιατί έχω συνηθίσει πια να χρησιμοποιώ αυτό το είδος έκφρασής που χαρακτηρίζεται από νοηματική πυκνότητα αν και έχω παρατηρήσει ότι δυσκολεύει μερικούς να αποκωδικοποιήσουν το νόημα με μια απλή ανάγνωση. Όπως και να ‘χει θα σε συμβούλευα εάν σε δυσκολεύει να καταλάβεις την δομή του να του κάνεις μία ακόμα ανάγνωση (πιθανώς να σε μπέρδεψαν οι ονοματικές προτάσεις οι οποίες είναι πολλαπλές μέσα στο κείμενο) είμαι σίγουρος μετά ότι θα μπορέσεις να καταλάβεις εξ ολοκλήρου το νόημα του (πάντως είμαι σίγουρος ότι το παραπάνω κείμενο δεν διακατέχεται από νοηματική ή συντακτική ασυνέχεια ειδικό αφού με έβαλες με αυτό σου το σχόλιο να το ξαναδιαβάσω).Λοιπόν πρώτη σου ένσταση είναι το πώς γνωρίζουμε ότι μπήκαμε στα χωράφια της ψυχανάλυσης?
    Πολύ απλά οπουδήποτε συζήτηση που περιστρέφεται γύρω από το πως σκέφτεται ή δρα ο άνθρωπος καθώς και τα συναισθήματα του ανθρώπου ή ενός συνόλου ανθρώπων που είναι κατεξοχήν αντικείμενο μελέτης της ψυχολογίας μπαίνει στα “χωράφια της ψυχανάλυσης” .Αν και κάποιοι μπορεί να διαφωνήσουν ως προς τον ορισμό αυτό πιστεύω ότι αποτυπώνω την αναγκαία ,για την συζήτηση μας, γνώση της ψυχανάλυσης. Δεύτερη ένσταση που αντιπαραθέτεις είναι ότι μπαίνω και εγώ με τη σειρά μου στα χωράφια του υποσυνείδητου. Προφανώς (είναι η απάντηση μου ) η ψυχανάλυση και το υποσυνείδητο είναι αλληλένδετα πεδία της ψυχολογίας που ένας επαγγελματίας ψυχολόγος-ψυχαναλυτής είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει άριστα ώστε να επιτύχει τον σκοπό του.Επιπλέον θέλω να προσθέσω ότι θα ήταν ανεύθυνο και επικίνδυνο εκ μέρους μου ή οποιονδήποτε άλλου να υποστηρίζει ότι έχει μελετήσει το αντικείμενο της ψυχολογίας εάν δεν είχε γνώση της βασικής (έστω) θεωρίας της ψυχανάλυσης.Τρίτο επιχείρημα σου και όντως εν μέρει βάσιμο είναι ότι δεν αναλύω τις ίδιες τις πράξεις βίας ή γενικότερα ρατσισμού αλλά περιορίζομαι στην ανάλυση του χαρακτήρα και των υποσυνείδητων διεργασιών ενός ατόμου με ρατσιστικές πεποιθήσεις.Στο σημείο αυτό θέλω να δικαιολογηθώ με το επιχείρημα ότι θεώρησα (από λάθος μου) δεδομένο ότι απευθύνομε σε κάποιον που ενδιαφέρεται μονάχα για το προφίλ του ρατσισμού .
    Η επόμενή παρατήρηση σου είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες και νομίζω ότι η απάντηση μου θα σε ξαφνιάσει αρκετά.Λοιπόν οι πράξεις βίας που είναι κατεξοχήν πράξεις ατόμων που βρίσκονται μέσα σε μια μάζα δεν αποτελούν ενσυνείδητες πράξεις ( ξέρω,ξέρω ακούγεται τρελό άλλα μπορώ να το αποδείξω).Όπως ανέφερες και εσύ η πλειοψηφία των ρατσιστών αναλώνεται σε πράξεις βίας όταν βρίσκεται ανάμεσα σε άτομα των ιδίων πεποιθήσεων με εκείνου. Εδώ θέλω να κάνω μια ακόμα παρένθεση και πω λίγα για την ψυχολογία των ατόμων μελών μιας μάζας.Ο Gumpert Le Bon κορυφαίος ψυχολόγος αφιέρωσε την ζωή του στην ανάλυση της ψυχολογίας των μαζών.Στα περισσότερα βιβλία του για αυτό το θέμα ένα από τα συμπεράσματα του είναι (εκφρασμένο με λυτό τρόπο αυτή τη στίγμή και όχι σε όλη του την έκταση) ότι οι μάζες ενώ αποτελούνται από άτομα, αυτά τα άτομα (την συγκεκριμένη χρονική στιγμή που αποτελούν μέρος της μάζας)δεν σκέπτονται ατομικά αλλά ομαδικά.Το νόημα αυτών των λόγων είναι ότι το άτομο που αποτελεί μέρος μιας μάζας θα διαπράξει μια παρανομία ή γενικότερα μια πράξη πολύ ευκολότερα με λιγότερη σκέψη πιο πριν και με λιγότερες τύψης ( εκείνη τουλάχιστον την στιγμή) από ότι αν δεν ήταν μέρος αυτής της μάζας.Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι παρασυρετε από τα συναισθήματα της μάζας (θα τα αναλύσω αργότερα και αυτά) και από την πίστη στο ότι όντας απρόσωπος μέσα στην μάζα δεν εισπράξει τις συνέπειες που διέπραξε.Επίσης ένα ακόμα συμπέρασμα που θα σε ενδιαφέρει ή μάλλον δύο που επίσης αναφέρονται από τον Le Bon είναι ότι οι η μάζες δεν διακατέχονται από τον μέσο όρο των διανοητικών δεξιοτήτων των μελών τους(όπως θα μας φαινόταν προφανές) αλλά επηρεάζονται σε πολύ υψηλό ποσοστό από τα συναισθήματα για τα οποία είναι υπεύθυνο το υποσυνείδητο (δηλαδή μια διαμαρτυρία που αποτελείτε από απλούς ανθρώπους όλων των τάξεων και μια που αποτελείτε από πανεπιστημιακούς καθηγητές θα αντιδράσει με ακριβώς τον ίδιο τρόπο σε ένα ερέθισμα).Επιπλέον από τα ιστορικά παραδείγματα που επιβεβαιώνουν τις θεωρίες του Le Bon ακόμα ένα συμπέρασμα γίνεται εύκολα εμφανές: ότι οι μάζες έχουν κυρίως έφεση να κάνουν εμφανή άγρια συναισθήματα που προκύπτουν από τα ανθρώπινα ένστικτα.Έτσι μια μάζα μπορεί να γίνει χειραγωγίσημη πιο εύκολα αν γεννηθούν στα μέλη της συναισθήματα που πηγάζουν από ένστικτα όπως θυμός , μίσος , απέχθεια και καταστροφηκότητα παρά συμπόνια αγάπη και συμπάθεια.Όλα αυτά συμπερiλαμβάνονται στο βιβλίο του Gustave Le Bon “η ψυχολογία των μαζών” και τεκμηριώνονται από ιστορικά γεγονότα από επαναστάσεις μέχρι πολέμους και δικτατορίες. Στο συστήνω ανεπιφύλακτα γιατί ναι μεν έχει σχετικά απλή γλώσσα και δεν χρειάζεται ιδιαίτερες γνώσεις ψυχολογίας από μέρος του αναγνώστη για να γίνει κατανοητό αλλά περιλαμβάνει δε και αναλυτικά όλα τα επιχειρήματα που σου ανέφερα πιο πάνω. Δική μου προσωπική γνώμη είναι ότι ίσως να γίνομαι λίγο αοριστολόγος αλλά στην περίπτωση του ρατσισμού κάτι στο οποίο λίγο πολύ όλοι έχουμε γίνει θύτες ή θύματα μιλάμε για πράξεις που σχετίζονται με τα ανθρώπινα ένστικτα άρα είναι κοινές σε όλους μας.Η ψυχολογία της μάζας αφορά και τον ρατσιστή και τον αεκτζή όπως αφορά όλους εμάς τα ανθρώπινα όντα ( και δεν βγάζω τον εαυτό μου εκτός) που έχουμε την τάση να κατηγοριοποιούμε και να γινόμαστε μέλοι σε μάζες δηλαδή ότιδήποτε από ομάδες κάστες αιρέσεις μέχρι και κόμματα , δηλαδή όλα εμάς τα ανθρώπινα όντα που έχουμε την ανάγκη να διαμορφώνουμε μία ταυτότητα.Έτσι δέν υπάρχει άλλη περίπτωση παρά να ακουστώ αόριστος μιας και απευθύνομαι κυριολεκτικά σε όλους μας

  9. ΠΟΛΛΕΣ ΑΝΤΟΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΝΑΖΙΣΤΕΣ ΕΙΧΕ Τ ΚΕΙΜΕΝΟ….ΜΑΛΛΟΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΕΥΑΤΟ ΤΟΥΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ…ΞΥΔΑΚΙ ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ Η ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟ

Σχολιάστε